Herunder vil i kunne læse lidt om nogle af vores holdtilbud, fx cirkeltræning, TRX, indoor cycling og intervaltræning for alle

Cirkel holdtræning

Cirkeltræning kan bruges som suplement til det individuelle træningsprogram, hvis man enten har lyst til noget mere samvær ell, mere styrke/puls. Det er altid på repoet ved lysreguleringslampen. Vi har to hold i gang.

Senior-Cirkel- Daghold

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Samvær og styrke – med sved på panden og højt humør – Hver mandag, kl 9:30- 10:30
 
Træningen er en blanding af styrke-, balance- og kredsløbstræning med effektive øvelser i maskinerne, såvel som øvelser på gulvet, med håndvægte, stepbænke, boksning på bold og meget andet. Øvelserne er tilpasset alder og evt. skavanker, så alle kan være med.
Har du lyst til bedre balance, mere styrke i musklerne samt stærkere knogler, i fællesskab med andre glade seniorer, så er dette holdet for dig.
Ingen tilmelding, bare mød op
 

Træning med sammenhold

Kom til holdtræning med Annemarie, hver mandag 18:15-19:15. Vi træner sammen og har det sjovt. Annemarie står klar til at give gode råd og vejledning.

Vi er en flok, der elsker at træne sammen, vi kommer for motionen, men helt sikkert også for det sociale samvær, der er plads til alle, bare man har lyst til at være en del af flokken.

Vi starter med valgfri opvarmning, som regel på cardio maskinerne i 10 minutter, hvorefter vi går i krig med udstyr i hele centret, cirkeltræning, styrketræning i stuen og på første sal, helt fra det simple sjippetov, til træning med håndvægte og de skøre maskiner.

Book her !

 

TRX / TRX Fit =Træning med egen kropsvægt

 

TRX træning med Karin og Jannie er funktionel træning – hvor du oplever stor overførbarhed til dagligdags bevægelser. Belastningen tilpasser du selv udelukkende med din egen kropsvægt.

Øvelserne er en kombination af dynamiske bevægelser og statiske positioner. I alle øvelserne bliver hele din core engageret og du udfordres på både balance, styrke, mobilitet, fleksibilitet og udholdenhed.

TRX Fit er også med puls træning.

Vil du gerne prøve en anden måde at træne på, så kom frisk .

Vi har plads til 9 personer på holdet.

Book her !

 

Indoor cycling / Bikefit

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Indoor Cycling er for dig, der tænder på power og høj puls. Der cykles både stående, siddende, stejlt op ad bakke, i eksplosiv acceleration, i tungt og let tråd og meget mere… Alt imens musikken banker dit humør helt op.

Træningen stiller ikke de store krav til koordination, og du kan helt selv bestemme, hvor hårdt det skal være. Derfor er det en motionsform, der passer dig uanset alder, baggrund og kondition.

Indoor Cycling er mere end almindeligt godt for dit kredsløb; du får simpelthen ilt pumpet rundt i kroppen. Det giver dig større lungefunktion og styrker dit hjerte

Book her !

Indoor cycling – Begynder

Til deltagere som har dyrket meget lidt eller slet ingen motion i en længere periode. Personer som gerne vil igang igen, grundene kan være mange. Vi vil gerne bevise at alle kan være med. Derfor starter vi på bar bund. Vi starter med at sidde på en cykel i 45 minutter og holde takt til musikken, vi kører korte sekvenser med små pauser. Eftersom vi bliver bedre og konditionen stiger kommer der små nye udfordringer. Det bedste af det hele er at man ikke skal måle sig til andre, man gør det bedste man kan.

Indoor cycling – Fedtforbrænding

Meningen med fedtforbrænding er at kunne holde høj intensitet i samtlige minutter i lektionen, uden at opbygge mælkesyre.

Det bliver med andre ord ikke en meget hård lektion, med vilde spurter.

Den helt optimale fedtforbrænding fås ved at starte f.eks med styrketræning før lektionen eller afslutte lektionen med en løbe- eller cykeltur inde eller ude.

Disse timer vil blive kørt fra tid til anden – de forskellig instruktører planlægger selv hvornår de kører disse timer – men er altid åben for ønsker fra medlemmerne. 

Indoor cycling – Senior

Senior indoor cycling er stort set som begynder timerne, men for det lidt ældre publikum, vi gør det bedste vi kan, og vi sætter pris på det sociale samvær. Kom og være med Hver onsdag, kl 9:00- 10:00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Intervaltræning for alle

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Interval træning for alle er et hold, hvor du kan forvente at få sved på panden og en god omgang træning, men hvor der skal være plads til godt humør og god stemning.
Holdet består af en times træning der starter med en opvarmning og derefter følger enten en omgang cirkeltræning, eller en omgang tabata, hvor vi blander både styrke- og pulstræning. Selve træningen består i enkle øvelser hvor alle kan være med da niveauet tilpasses den enkelte. Herefter strækker vi ud. Der kræves ingen erfaring med disse former for træning, bare at man møder op med godt humør og gåpåmod. Medbring dog gerne en flaske vand, gode indendørssko og evt. et lille håndklæde.

Book her !

 

VEL MØDT!